Kαλλιτεχνικά Εργαστήρια
- Εργαστήριο εικαστικής δημιουργίας
- Χορός / Δημιουργική κίνηση
- Θεατρικό Παιχνίδι
- Μουσική
- Κινηματογραφικό Εργαστήριο
Εργαστήριο εικαστικής δημιουργίας
Ζωγραφική/ Κολλάζ / Πηλοπλαστική/ Μικτές Τεχνικές/ Κατασκευές 3D/
Ψηφιδωτό/ Χαρτοπολτός/ TrashART
Μια εξερεύνηση στο χώρο των εικαστικών τεχνών: Τα παιδιά γνωρίζουν και εμπνέονται από το έργο μεγάλων καλλιτεχνών, εξοικειώνονται σταδιακά με την εικαστική σκέψη, αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα τους μέσα από τον πειραματισμό με διαφορά υλικά και τεχνικές εξασκώντας δεξιότητες αντίληψης, παρατήρησης, καταγραφής & ερμηνείας. Σταδιακά χρησιμοποιούν την αποκτημένη γνώση καλλιεργώντας τα ενδιαφέροντα και την προσωπική έκφραση. Στην διάρκεια της χρονιάς αναπτύσσονται θεματικές ενότητες που συνδυάζονται με οπτικό υλικό αναφοράς, σχεδιάζονται δραστηριότητες ατομικής και ομαδικής εργασίας καθώς και επισκέψεις σε επιλεγμένες εκθέσεις τέχνης.
Χορός
Δημιουργική κίνηση
Το πρωτοποριακό αυτό εργαστήριο χορού ενθαρρύνει τα παιδιά να χρησιμοποιούν την κίνηση ως μέσο αυτοέκφρασης και εξωτερίκευσης των εμπειριών τους με τελικό σκοπό την προσωπική πλήρωση και την επικοινωνία. Με πρωτότυπο και δημιουργικό τρόπο ο χορός γίνεται όχημα ευαισθητοποίησης και απελευθέρωσης συναισθημάτων, εμπειριών και αισθήσεων. Παράλληλα μέσα από το παιχνίδι και την άσκηση τα παιδιά αποκτούν συνείδηση, δυναμώνουν το σώμα τους και αναπτύσσουν τις κινητικές τους δεξιότητες. Μέσα στην ομάδα τα παιδιά εμπνέονται., επικοινωνούν και συνεργάζονται ενώ η ‘παράσταση’ (performance), στην παραγωγή της οποίας τα μέλη της ομάδας συμμετέχουν ενεργά με αυτοσχεδιασμό και ιδέες, δεν αποτελεί αυτοσκοπό του εργαστηρίου αλλά αποτέλεσμα της δουλειάς των παιδιών σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Θεατρικό Παιχνίδι
Το θεατρικό παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να ανακαλύψει τις εκφραστικές του δυνατότητες, τον κόσμο των συναισθημάτων και της επικοινωνίας μέσα από ένα ταξίδι σε κόσμους φανταστικούς. Μέσα από την κυρίαρχη αρχή της θεατρικής τέχνης που είναι το «παίζειν» απελευθερώνει στο παιδί την φαντασία, του επιτρέπει να τολμά, να χαίρεται, να ρισκάρει, μα πάνω απ’ όλα να ‘τέρπει την ψυχή του. Ο εμψυχωτής σε αλληλεπίδραση με την ομάδα επιλέγει κάθε φορά ένα θέμα (μια φανταστική ιστορία, ένα παραμύθι, μια ιστορία που θα προκύψει από τα παιδιά), ενορχηστρώνει, κατευθύνει την θεατρική δράση ενώ ταυτόχρονα ωθεί την ομάδα στη δημιουργία και την έκφραση.
Μουσική
Μακροχρόνιες έρευνες έχουν δείξει ότι όλα τα παιδιά διαθέτουν ένα φυσικό ένστικτο για τη μουσική! Η ηλικία των τριών, τεσσάρων, πέντε χρόνων είναι ιδανική για μια πρώτη γνωριμία με τη μουσική, εφόσον αυτή διδάσκεται με φυσικό τρόπο σαν παιχνίδι! Η ομάδα μουσικοκινητικής μυεί σταδιακά το παιδί στον κόσμο της μουσικής: Tα παιδιά κατασκευάζουν μουσικά όργανα, ταξιδεύουν με μουσικά παραμύθια και ανακαλύπτουν τη σχέση μουσικής και κίνησης μέσα από το παιχνίδι. Πρόκειται για ένα μουσικοκινητικό σύστημα με έμφαση στην ακουστική αγωγή με στόχο να αλλάξει η συμπεριφορά του παιδιού απέναντι στο ηχητικό περιβάλλον και να οδηγηθεί σταδιακά από την ακοή στην ακρόαση.
Κινηματογραφικό Εργαστήριο
Δύο από τις αισθήσεις που μας επιτρέπουν να αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο γύρω μας είναι αυτές της όρασης και της ακοής. Χάρη στην τεχνολογική εξέλιξη η εικόνα, ο ήχος, καθώς και ο συνδυασμός αυτών αποτελούν ουσιαστικά τα μόνα ερεθίσματα, που όχι μόνο μπορούν να καταγραφούν, αλλά και να αναπαραχθούν. Όπως σε κάθε γλώσσα, έτσι και στην οπτικοακουστική, η ικανότητα έκφρασης μας συνδέεται άρρηκτα τόσο με την εκμάθηση της ανάγνωσης όσο και με αυτήν της καταγραφής. Στο εργαστήριο αυτό, τα παιδιά δημιουργώντας τις δικές τους οπτικοακουστικές ιστορίες, καταφέρνουν βιωματικά να αποκρυπτογραφήσουν τα μυστικά της κινούμενης εικόνας.
Δείτε δύο δημιουργίες της κινηματογραφικής μας ομάδας:
"Μια μέρα (στο μυαλό) του Bianco"
"το Φυλαχτό"
|